fredag 16 december 2011

Maya Testamentet - Steve Alten

Jag är lite kluven inför den här boken. Jag tyckte den var bra, spännande och välskriven, men jag tyckte också att den hade vissa sci-fi partier som var svåra att svälja. Boken handlar om Dominique Vazquez som ska göra sin praktik på en psykavdelning. En av patienterna verkar tro att världen ska gå under 21:a december 2012. Han lyckas övertala Dominique att hjälpa honom fly. Kan de tillsammans stoppa världens undergång?
Trots att boken har formen av en traditionell thriller så krävs det att man har överseende med ganska fantastiska sci-fi förklaringar som nästan gränsar till fantasy. Betyg: 3 av 5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gilla denna. Gilla science fiction så jag hade inga problem med dom delarna

Anonym sa...

Sci-fi äger! boken var precis min smak.